Nejzásadnější změny pro podnikatele v roce 2025
Změny v odvodech na sociální a zdravotní pojištění Od roku 2025 se zvyšují minimální zálohy na sociální pojištění pro OSVČ. Minimální vyměřovací základ se postupně zvyšuje na 40 % průměrné mzdy,…
Pravidelně vás budeme informovat o novinkách, veškerý obsah zasíláme zdarma.
Změny v odvodech na sociální a zdravotní pojištění Od roku 2025 se zvyšují minimální zálohy na sociální pojištění pro OSVČ. Minimální vyměřovací základ se postupně zvyšuje na 40 % průměrné mzdy,…
Změny v minimálním vyměřovacím základu Minimální vyměřovací základ, který slouží jako základ pro výpočet pojistného, se každoročně zvyšuje o 5 % až do roku 2026. V roce 2025 tak dosáhne 35 % průměrné…
V roce 2025 vstoupí v platnost významné změny v oblasti daně z přidané hodnoty (DPH), které ovlivní podnikatele a firmy v České republice. Tyto úpravy přinášejí nové povinnosti a…
Jaké podmínky musí OSVČ splnit? Aby měla OSVČ nárok na podporu v nezaměstnanosti, musí splňovat několik klíčových podmínek: Ukončení nebo přerušení podnikání: OSVČ musí oficiálně ukončit nebo…
Kontrola nemocenského režimu V době nemocenské je zaměstnanec povinen dodržovat stanovený režim, který zahrnuje například povinnost zůstat doma v určených hodinách nebo vyhýbat se činnostem, které by…
Důležitá pravidla při změně pojišťovny: Pokud jste změnili zdravotní pojišťovnu k 1. červenci, při vyplňování dvou přehledů bude daňový základ v obou přehledech stejný. Příjmy za první a druhé…
Kdo může využít nárok na dovolenou? Pokud máte příjmy pouze ze závislé činnosti a nevyužili jste možnost daňového ročního zúčtování od zaměstnavatele, můžete využít zjednodušený formulář daňového…
Kdo je odpovědný zástupce? Odpovědný zástupce je fyzická osoba, která zajišťuje řádný provoz živnosti a odpovídá za dodržování živnostenských předpisů. Je v pracovní smlouvě s podnikatelem a může…
Kdo může využít zjednodušený formulář Zjednodušený formulář pro daňové přiznání mohou využít zaměstnanci, kteří nevyužili možnost daňového ročního zúčtování prostřednictvím svého zaměstnavatele.…